Vi skal lage ny arealplan for hele kommunen – du kan påvirke!

Vi skal nå i gang med arbeidet for å lage en ny arealplan for hele kommunen. Dette blir den første arealplanen som omfatter både tidligere Rømskog kommune og tidligere Aurskog-Høland kommune. «– Dette blir spennende, og vi ønsker gode innspill!», sier ordfører Roger Evjen.

Kommunestyret vedtok under sitt møte den 18.09.2024, å starte opp arbeidet med å revidere arealdelen av kommuneplanen. I dag gjelder to arealplaner i kommunen; én for tidligere Rømskog kommune og én for tidligere Aurskog-Høland kommune. Begge disse ble vedtatt i 2019, og det er på tide å få på plass én samlet arealplan for hele kommunen.

Arealdelen av kommuneplanen er kommunens overordnede arealplan som skal styre bruk og vern av arealene i kommunen. Planen skal ha en tidshorisont på 12 år.

Enten du er grunneier av et område du selv ønsker å utvikle, er innbygger med gode idéer til framtidig utvikling av ditt lokalmiljø, eller ønsker å påvirke hvordan kommunen skal utvikles de neste årene, er det nå du kan påvirke. Fristen for å komme med innspill er satt til 1. desember 2024.

Les mer om planarbeidet og hvordan du kan gi innspill her: Aurskog-Høland kommune - Kunngjøringer (ahk.no)

Illustrasjonkart: Ida Larmo.

Sist endret: 07.10.2024