Test deg selv: Er du forberedt på krise?

Øvelse gjør mester. Det gjelder også for krisehåndtering. Tema for årets utgave av egenberedskapsuka er ØVE. Vi oppfordrer alle våre innbyggere til å øve og ta nødvendige grep for å styrke egenberedskapen. Er du forberedt? Test deg selv her!

– Ta praten med dem rundt deg om hva som kan skje og hvordan dere skal håndtere det. Øvelser gir oss bevissthet, kunnskap og trening. Da står vi bedre rustet til å komme oss gjennom små og store kriser, sier Jan-Ivar Jenssen, beredskapsansvarlig i Aurskog-Høland kommune.

Ta testen her

Den landsomfattende Egenberedskapsuka 2023 gjennomføres fra mandag 30. oktober til søndag 5. november. På sikkerhverdag.no finnes fire enkle øvelser alle kan gjennomføre på mobilen, og mange gode tips om hvordan man kan dekke de grunnleggende behovene i en krisesituasjon.

Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap (DSB) anbefaler at alle landets husstander styrker sin egenberedskap. Egenberedskapsuka arrangeres av DSB i samarbeid med kommuner, statsforvaltere og sivilforsvarsdistrikter over hele landet.

Mer informasjon

Kommunen har en egen side for beredskap. Her finner du informasjon om Aurskog-Høland kommunes beredskapsarbeid.

Sist endret: 31.10.2023