Pårørendeskole i Aurskog-Høland kommune

Pårørendeskolen er et kurstilbud til deg som har et familiemedlem eller en nær venn med demenssykdom. Denne høsten holdes det kurs på Bjørkelangen og på  Rømskog.

Pårørendeskolen er et kurstilbud til deg som har et familiemedlem eller en nær venn med demenssykdom. Personen med demenssykdom kan bo hjemme eller på institusjon.

Gjennom faglige forelesninger får du kunnskap om demens og treffer andre pårørende i samme situasjon. Det vil være fagpersoner med kompetanse tilstede, som vil lytte og kunne gi deg støtte og veiledning.

Brosjyre pårørendeskole.pdf

Kurset er gratis

Kurset er gratis og ledes av demenskoordinator Inger Johanne Spilhaug Norheim. Kurset gjøres i samarbeid med fagpersoner fra dagsentertjenesten, sykehjemstjenesten og hjemmetjenesten.

Tidspunkt

• Tirsdag 18.10.22, klokka: 18.00-21.00 - Bjørkelangen. Kommunikasjon, samhandling og litt om sykdomsbilde.
  • Onsdag 19.10.22, klokka: 18.00-21.00
  • - Rømskog. Kommunikasjon, samhandling og litt om sykdomsbilde. Tildelingskontor, velferdsteknologi, hjemmesykepleien, praktisk bistand og Dagsenter.
  • Tirsdag 25.10.22, klokka: 18.00-21.00
  • - Bjørkelangen, Tildelingskontor, velferdsteknologi, hjemmesykepleien, praktisk bistand og Dagsenter.
  • Tirsdag 01.11.22, klokka: 18.00-21.00 - Bjørkelangen. Vergemål/fremtidsfullmakt. Andre lover og forskrifter, samtykkekompetanse.
  • Onsdag 02.11.22, klokka: 18.00-21.00 - Rømskog. Vergemål/fremtidsfullmakt. Andre lover og forskrifter, samtykkekompetanse. Pårørendeopplevelser og åpen dialog og ventesorg
  • Tirsdag 08.11.22, klokka: 18.00-21.00 - Bjørkelangen. Pårørendeopplevelser og åpen dialog og ventesorg.

For nærmere opplysning og påmelding, ta kontakt!

Demenskoordinator: Inger Johanne Spilhaug Norheim.

Mail: inger.johanne.norheim@ahk.no

Brosjyre pårørendeskole.pdf