Vinner av Aurskog-Høland kommunes Frivillighetspris 2021

For fire år siden startet Morten Rognan Julehjelpen i Aurskog-Høland, og siden da har han jobbet for at de med økonomiske vansker skal få en bedre jul. Lørdag ble han hedret med kommunens Frivillighetspris.

Morten ble nominert med følgende begrunnelse:

Julehjelpen hjelper alle som ikke har råd til en fin jul. Alle fortjener et varmt måltid i jula. Penger til å gi bort en gave til barnebarna eller kunne invitere familien på julelunsj. Mange får til dette ved hjelp fra Morten Rognan og julehjelpen.

Juryen som bestod av Pernille Jøsang Østreng fra ungdomsrådet, eldrerådets Jan Mærli, Heidi Jeanette Børresen fra samarbeidsutvalget for Frivilligsentralene, Heidi Deanna Fossen i kulturrådet og idrettsrådets Jan Rune Fjeld. Alle var enige om at Morten Rognan skulle få årets frivillighetspris.

Julehjelpen har fått lov til å sette frem handlevogner i de fleste dagligvareforretningene i kommunen, og kundene kan legge igjen gaver, varer eller penger og dermed være med å bidra til en bedre jul til de som trenger det.

Morten Rognan står bak julehjelpen, men også bursdagshjelp og ønsker å etablere matutkjøring. Han har hjulpet til på Julaften for alle, og har bidratt som koordinator for natteravnene. Morten er en engasjert mann med et stort hjerte.

Morten Rognan fikk tildelt årets Aurskog-Høland kommunes frivillighetspris 2021.

Prisen ble delt ut lørdag 4. desember ved Frivilligsentralen Aurskog-Høland sine nye lokaler på Bjørkelangen stasjon i forbindelse med julegrantenning.

Vi gratulerer Morten Rognan med Frivillighetsprisen 2021.

Sist endret: 09.12.2021