Dronesøk: Vi trenger deg

Flere tusen rådyrkalver blir drept på norske jorder hvert år. Varmesøkende droner gjør redningsarbeidet lettere for bonden. Jeger- og fiskeforeningene i kommunen har et tilbud til bønder om å søke etter rådyrkalver med drone før slåtten. Vi trenger flere frivillige som kan være med å bære ut rådyrkalver når det søkes med drone. Kan du hjelpe, eller kjenner du noen som kan? Del gjerne denne saken!

Dette er ikke vanskelig, og opplæring vil bli gitt.

Jeger- og fiskeforeningene i kommunen har et tilbud til bønder om å søke etter rådyrkalver med drone før slåtten. Tilbudet er gratis og gjelder over hele kommunen.

Ønsker du å benytte deg av tilbudet, eller har du mulighet til å hjelpe til med å bære ut rådyrkalvene?

Ta kontakt!

• Ønsker du å hjelpe til eller søke etter rådyrkalver i området Bjørkelangen og nordover i kommunen, kontakt Kenneth Halvorsen, leder i Bjørkelangen JFF, på telefon: 482 64 688.
  • Ønsker du å søke etter rådyrkalver sør i kommunen, kontakt: John Sundby – telefon: 93 44 12 24.

rådyr (002).jpg

Sist endret: 27.05.2024