kulturprisvinner 22 Tove Bolstad

Vi gratulerer vinneren av kulturprisen

Hvert år ønsker vi å sette pris på utøvere innenfor kultur, som har representert kommunen vår på en god måte. Vi gratulerer Tove M. Bolstad med Aurskog-Høland kommunes kulturpris for 2022!

Kulturprisen skal gi honnør til utøvere, kunstnere, instruktører, lag, foreninger eller kulturinstitusjoner. som gjennom sin virksomhet og aktivitet innenfor det utvidete kulturbegrepet har representert Aurskog-Høland kommune internasjonalt, nasjonalt, regionalt eller lokalt på en god måte.

I år gikk prisen til Tove M. Bolstad. Hun har gjennom en årrekke bidratt med mangesidige kulturelt viktige initiativ og gjennomføringer innen kommunen vår. Bolstad har sin bakgrunn fra landbruket, samtidig som hun gjennom flere år var tilknyttet avdeling for kvinnerett ved det juridiske fakultetet ved Universitetet i Oslo. Bolstad var i høst ute med en ny bok, «Den store rundreisen».

Kulturstipend

Hvert år deler kommunen ut et kulturstipend som skal bidra til å skape gode arbeidsbetingelser for utøvere innenfor det utvidede kulturbegrepet i Aurskog-Høland kommune.

I år er det Inga Isabella Westby som er tildelt kommunens kulturstipend. Westby startet i kulturskolen og Bjørkelangen skolekorps i 2012, og har fra den tid representert kommunen mer og mer som musiker. Hun ble utvalgt til å spille som en solist for Romerike Symfoniorkester, som en del av deres Unge Talenter-program.

Hun avtjener nå førstegangstjenesten som musikkgardist i Hans Majestets Kongens 3. Gardekompani.

Kommunens priser og stipend

Mer informasjon om kommunens priser og stipend finner du her.

Sist endret: 07.12.2022