Vanningsrestriksjoner opphevet

Det ble 24. juni 2022 innført vanningsrestriksjoner for abonnenter tilhørende Store Langsjø vannverk. Disse er nå opphevet. For dem som får vann fra Syltomtjern vannverk på Setskog gjelder fortsatt vanningsrestriksjonene. Ja, selv i januar.

– Det er utenfor vanningssesongen, men det var først på fredag at nivået på Store Langsjø tok seg såpass opp at vi nå kan oppheve vanningsrestriksjonene, sier Marte Taraldrud, fagleder vann i Aurskog-Høland kommune.

Det ble 24.06.2022 innført vanningsrestriksjoner for abonnenter tilhørende Store Langsjø vannverk. Har du kommunalt vann og ikke bor på Setskog er du tilknyttet Store Langsjø vannverk.

Vanningsrestriksjonene for de som får vann fra Store Langsjø ble opphevet 13.01.23.

For dem som får vann fra Syltomtjern vannverk på Setskog gjelder fortsatt vanningsrestriksjonene. Dette innebærer at det kun er lov å vanne med kanne eller håndholdt hageslange med munnspreder fra kl 18.00 til 21.00.

Sist endret: 17.01.2023