Kranselag og befaring på nye Aursmoen barnehage og skole

Onsdag 12. juni var det duket for kranselag for nye bygg, og senere på dagen fikk utvalg for oppvekst og utdanning omvisning på byggeplassen på nye Aursmoen barnehage og skole.

Henrik Huseby, prosjektleder i Backe Romerike, ønsket velkommen til kranselag og takket arbeidere, samarbeidsparter og kommunen for godt samarbeid og fremdrift så langt i prosjektet. Arbeidet er i rute og vi gleder oss til ny feiring neste år, når byggene står ferdig!

thumbnail_20240612_110719.jpg thumbnail_20240612_110540.jpg

Tett tak ble markert med god servering til alle på byggeplassen, nærmere 150 personer fikk servert lunsj fra Jobberiet, kaffe og kaker og rosende ord fra ordfører Roger Evjen.

IMG_8812.jpg

Før kveldens møte i Hovedutvalg for oppvekst og utdanning, fikk utvalgets medlemmer en omvisning på byggeplassen. De var imponert over det de fikk se.

thumbnail_IMG_5772.jpg

Her viser prosjektleder i Backe Romerike,Henrik Huseby, hvordan allrommet knytter de ulike fløyene sammen og skaper et flott samlingsrom midt i bygget.

thumbnail_IMG_5774.jpg

Inne i svømmehallen er de i ferd med å montere stålbassenget. Her blir det hev- og senkbunn slik at bassenget kan tilpasses ulike brukergrupper.

Dette skal bygges

Ny barnehage og skole skal være klare til barnehagestart og skolestart i august 2025

Barnehage

• 10 avdelinger – 4 småbarnsavdelinger og 6 avdelinger for store barn, med totalt ca.180 barnehageplasser
  • Personalrom og fellesarealer, for ca. 45 ansatte

Skole

• 1 – 10 skole med plass til 35 klasser, og opp mot 900 elever og ca.85 ansatte
  • Rom for SFO
  • Fagrom for kunst og håndverksfag, musikk og øvingsrom, bibliotek, mat og helserom, naturfagsrom og fellesarealer
  • 3-delt idrettshall og svømmehall med hev-/senke opplæringsbasseng

Totalkostnad for prosjektet er 900 millioner kroner

Prosjektet følger oppsatt fremdriftsplan. Barnehagen nærmer seg i stor grad ferdig og skolebygget tar form. Parkeringsløsninger og løsninger for skolebusser ferdigstilles sommeren 2024, og i siste fase av prosjektet vil også uteområdene ferdigstilles.

Forfatter: Heidi Gilje

Sist endret: 17.06.2024