TV-aksjonen: Bli med på laget!

TV-aksjonen 2024 går til Barnekreftforeningen for å hjelpe barn og familier rammet av kreft. I år går TV-aksjonen av stabelen 20. oktober. Vi trenger bøssebærere! Vil du bli med på laget? Sammen kan vi gjøre en forskjell!

– Vi er avhengige av bøssebærerne for å få til en god TV-aksjon også i år, så vi håper at mange melder seg, sier Anne Kirsti Johnsen, konstituert kommunedirektør i Aurskog-Høland kommune.

Hun understreker at det fortsatt er viktig med fysiske bøsser, og å banke på dører.

– Du som bøssebærer er viktig. Når vi går fra dør til dør i hele kommunen, legger vi til rette for at alle skal få muligheten til å delta i TV-aksjonen. Det er viktig for å spre kunnskap og engasjere bredt, sier Johnsen.

Årets TV-aksjon går til Barnekreftforeningen

Årets TV-aksjon skal hjelpe barn rammet av kreft og andre alvorlige sykdommer. For pengene fra TV-aksjonen ønsker Barnekreftforeningen å etablere familiehus ved universitetssykehusene i Tromsø, Bergen, Trondheim og Oslo, der alvorlig syke barn kan være sammen med sin familie. Her skal foreldre og søsken lett kunne bevege seg mellom sykehuset og familiehuset slik at de kan leve et tilnærmet normalt hverdagsliv.

I familiehusene vil det også være rom for besøk av besteforeldre, tanter og onkler, venner og andre mennesker som er tett på og har betydning i familiens liv.

• Sammen skal vi bidra til at:
  • Familier unngår å bli splittet selv om de bor langt unna sykehuset.
  • Barn med alvorlig sykdom får ha hele familien hos seg i behandlingsperioden.
  • Foreldrene kan ta vare på alle barna sine, seg selv og hverandre.
  • Søsken blir inkludert, sett og ivaretatt.
  • Familiene kan finne ro og får leve et mer normalt hverdagsliv i en vanskelig situasjon.

Bli med på laget!

Vil bidra til å hjelpe barn som er rammet av kreft? Du kan melde deg som bøssebærer.

Eller meld dere på ved å sende en sms til den aktuelle rodelederen:

• Aursmoen, Ina Nestor, tlf. 90501530
  • Bjørkelangen, Anita Ekeheien, tlf. 92046127
  • Hemnes, Espen Skarvang, tlf. 93238944
  • Løken og Momoen, Elisabeth Kongerud, tlf. 46420894
  • Setskog, Elisabeth Fagersand, tlf. 92046554
  • Rømskog, Annemieke Van Middelaar, tlf. 93973964

Vippse i bøssa

Det er også mulig å vippse rett i bøssa. Som bøssebærer får du informasjon om hvordan de du besøker, kan betale på Vipps. Hver bøsse har også en egen QR-kode. Denne gjør at en giver kan skanne koden med sin mobil og dermed bli sendt direkte til TV-aksjonen sin Vipps.

Sist endret: 14.10.2024