Se hvem som ga mest i TV-aksjonen

TV-aksjonen i NRK i 2022 satte ny rekord med over 260 millioner innsamlede kroner. I Aurskog-Høland kommune ga hver innbygger 44,53 kroner. Det er 4,54 kroner under landsgjennomsnittet på 49,07 kroner. Pengene går i år til Leger Uten Grenser og deres søsterorganisasjon DnDi.

Ordfører Gudbrand Kvaal sier det er meget imponerende at vi i kommunen har samlet inn vel 790.000 kroner:

"Det viser stor dugnadsinnsats fra alle de som sto på, og alle som har gitt.  Det var regn og surt på søndag, likevel var mange ute og gjorde en stor innsats. Resultatet er nesten på høyde med de beste årene vi har hatt før.  Ser vi nærmere på tallene, så viser det at den tradisjonelle bøsseinnsamling reduseres litt år for år i takt med at stadig færre har kontanter, og vi har ikke helt klart å kompensere dette med andre innsamlingsmetoder som vipps og spleis. Jeg savner også at den organisasjon som får tildelt innsamlingen, er flinkere til å mobilisere i kommunene.  Vårt rekordår er 2018 da Kirkens Bymisjon hadde innsamlingen og da både kirken og andre organisasjoner var aktive."

Her kan du se alle resultatene fra innsamlingsaksjonen:

Se resultatene

Sist endret: 27.10.2022