Bilder sav solsikker mot himme

Pårørendeskole høsten 2024

Denne høsten setter vi i gang med kurs for pårørende til personer med demenssykdom.

Pårørendeskolen er et kurstilbud til deg som har et familiemedlem eller en nær venn med demenssykdom. Personen med demenssykdom kan bo hjemme eller på institusjon. Gjennom faglige forelesninger får du kunnskap om demens og treffer andre pårørende i samme situasjon. Det vil være fagpersoner med kompetanse til stede, som vil lytte og kunne gi deg støtte og veiledning.

Kurset er gratis og ledes av demenskoordinator Inger Johanne Spilhaug Norheim. Kurset gjøres i samarbeid med fagpersoner fra dagsentertjenesten, sykehjemstjenesten og hjemmetjenesten. Sammen er dette demensnettverket i kommunen.

Tema

• Mandag 07.10.24, kommunestyresalen på rådhuset, Bjørkelangen Tidspunkt: 18.00-21.00 Aurskog Sparebank - Problemstillinger rundt demens og økonomi.
  • Torsdag 17.10.24, kommunestyresalen på rådhuset, Bjørkelangen Tidspunkt: 18.00-21.00 Hvordan kommunisere med personer som har demens? Gunn Lisbeth Syvertsen, sykepleier med videreutdanning i demens.
  • Mandag 21.10.24, kommunestyresalen på rådhuset, Bjørkelangen Tidspunkt: 18.00-21.00 Hva bør en tenke på med ernæring til personer med demens? Thea Amalie Bergvatn, ernæringsfysiolog.
  • Mandag 28.10.24, kommunestyresalen på rådhuset, Bjørkelangen Tidspunkt: 18.00-21.00 Informasjon om hva Dagsenter og demenskoordinator i Aurskog-Høland kommune kan tilby. Inger Johanne Spilhaug Norheim, demenskoordinator og fagpersoner på dagsenter.

For nærmere opplysning og påmelding, ta kontakt!

Telenfonnummer: 45 73 74 94

Mail: inger.johanne.norheim@ahk.no