På norgestoppen i saksbehandling - i år igjen!

Det ble pallplass på saksbehandlerne i forvaltning i Aurskog-Høland kommune - i år igjen! Nok en gang er helt i kommunen vår på landstoppen i effektiv og god saksbehandling på byggesaker, planer og oppmåling. Det måtte feires.

– Det er imponerende at vi holder oss på pallen flere år på rad. Godt jobba, sa ordfører Roger Evjen, da han og konstituert kommunedirektør Anne Kirsti Johnsen tok med seg kake til fredagskaffen hos Forvaltning.

Helt på topp

Aurskog-Høland har ligget i kommunebarometer-toppen i flere år. Under Arendalsuka ble Kommunal rapport sitt Kommunebarometer for 2024 lagt frem og det viste at Aurskog-Høland fremdeles er helt i topp på effektiv og god saksbehandling på byggesaker, planer og oppmåling.

Kort og effektiv saksbehandling settes også pris på av både næringsliv og innbyggere i kommunen.

Positive tilbakemeldinger

– Vi får ofte positive tilbakemeldinger på vår effektive saksbehandling, sier konstituert kommunedirektør Anne Kirsti Johnsen. Hun forteller også at folk også melder tilbake om god veiledning fra saksbehandlerne. Det er også veldig hyggelig.

Kommunebarometeret er en sammenligning mellom av landets kommuner. Det tar utgangspunkt i 151 forskjellige nøkkeltall innen 12 forskjellige sektorer. Total sett havnet Aurskog-Høland kommune på 59. plass, men det var altså på saksbehandling vi kom på 3. plass. Det er samme plass som i fjor, og igjennom de siste årene kommunen ligget på pallplass.

Sist endret: 27.08.2024