Opphever vanningsrestriksjonene for deler av kommunen

Vanningsrestriksjonene for de som får vann fra Store Langsjø, Lyseren og Ertevann vannverk oppheves. Vanningsrestriksjonene gjelder fortsatt de som får vann fra Syltomtjern på Setskog.

Det er lav terskel for å innføre vanningsrestriksjonene igjen, dersom det er behov.

Aurskog-Høland kommune har fire vannverk som forsyner cirka 14 700 innbyggere. Omkring 500 av disse innbyggerne er abonnenter av Syltomtjern vannverk på Setskog, cirka 500 og 200 er knyttet til henholdsvis Lyseren og Ertevann vannverk på Rømskog. De resterende abonnentene er tilknyttet Store Langsjø vannverk.

Sist endret: 06.06.2024