Nytt planprogram

Nå er det bestemt hvordan arbeidet med kommuneplanen skal foregå framover, hva den skal inneholde, og hvordan innbyggere kan være med å medvirke i arbeidet. Kommunens planprogram for 2023-2035 ble vedtatt av kommunestyret i november.

Planprogrammet er oppskriften på hva planen skal inneholde og hvordan planprosessen skal gjennomføres.

Her finner du lenke til planprogrammet som ble vedtatt november 2022. Vedtatt planprogram kommuneplan 2023-2035.pdf

Planprogrammet

Planprogrammet redgjør for:

• formålet med planarbeide
  • overordnede føringer
  •  temaer som vil bli vurdert
  •  planprosessen med framdriftsplan
  •  medvirkningsprosesser

Kravene til planprogram og innbyggernes mulighet til medvirkning er fastsatt i Plan- og bygningsloven.

Mer om kommuneplan

Du finner mer informasjon om arbeidet med den nye kommuneplanen på denne siden: Aurskog-Høland kommune - Kommuneplanarbeidet (ahk.no)

Forfatter: Alette Eldøy

Sist endret: 12.12.2022