Portrett Anne-Lise Ringerike

Ny kommunalsjef for Helse og livsmestring er på plass

Denne uka startet Anne-Lise Ringerike som øverste leder for Helse og livsmestring i Aurskog-Høland. Hun skal lede over 600 ansatte i kommunen. – Jeg gleder meg til å starte i ny jobb, og bli kjent med alle som jobber her, kommune og politikerne!

– Jeg har fulgt kommunen i sosiale medier og tenkt at dette er en kommune som er framme i skoa. Det inntrykket har jeg fortsatt. Her er ikke folk redd for nytenkning, sier Anne-Lise Ringerike.

Lang erfaring

Ringerike kommer fra jobben som seksjonsleder for Forvaltning og utvikling i Indre Østfold kommune. Hvor hun blant annet har hatt ansvaret for saksbehandling, e-helse, fagrådgivere og legetjenester. Kommunen var vertskommune for institusjon og hjemmehjelpstjenester for tidligere Østfold fylke, og det var også en del av hennes ansvar.

– Jeg har mange erfaringer og lang praksis som kommer godt med i denne jobben, men jeg helt sikker på at jeg også kommer til å lære meg mye nytt, sier Ringerike.

Hun har tidligere vært konstituert rådmann, økonomisjef og leder for Familiens hus i Hobøl kommune, og har lang erfaring fra forsikringsbransjen.

Bor i Askim

Hun er født på Ringerike gård i Oslo, men har bodd i Askim siden 2012.

– Jeg bor sammen med min mann, Hans-Olaf. Til sammen har vi fire barn, og fire barnebarn, og to til på vei. Det er veldig fint å ha en så stor familie, sier Ringerike.

Musikk har alltid vært en viktig del av livet hennes. Hun har både sunget i kor og spilt gitar. Nå er det ofte hytta ved sjøen, gode venninner, gåturer og familiekvelder som står på programmet når hun ikke jobber.

– Hyggelige kvelder med familie, venner og god mat. Det er en fin og viktig del av livet.

Vi ønsker Anne-Lise Ringerike velkommen til Aurskog-Høland kommune og gleder oss til å jobbe sammen med henne. Hun blir en flott ressurs for oss!

Forfatter: Alette Eldøy

Sist endret: 04.10.2023