Møt vår nye kommunalsjef for samfunnsfunksjoner og næring

Marianne Grimstad Hansen er Aurskog-Høland kommunes nye kommunalsjef for samfunnsfunksjoner og næring. Her kan du bli bedre kjent med vår nye kommunalsjef.

Foto: Christian Wangberg

– Hansen fremstår som en person med et stort samfunnsengasjement, og en som ønsker å bidra som ressurs for innbyggerne. Vi er veldig glade for å få henne med på laget, sier kommunedirektør Inger Hegna i Aurskog-Høland kommune.

Det var ni søkere til stillingen. Den nye kommunalsjefen vil få ansvar for blant annet områdene kommunalteknisk drift, forvaltning, eiendom, beredskap og næring.

Tidligere ordfører i Sørum

– Hansen har et tydelig utgangspunkt i samfunns- og næringsarbeidet, og en bakgrunn som økonom. Hun har et godt blikk og forståelse for oppgavene som skal løses. Gjennom sin bakgrunn har hun også et stort nettverk både i offentlig sektor, politikken og samfunnet for øvrig, sier Hegna.

Hansen kommer fra stillingen som stabssjef i Høyres bystyregruppe i Oslo. Den nye kommunalsjefen har økonomutdannelse fra BI, og historie grunnfag fra Universitetet i Tromsø. Hansen var ordfører i Sørum kommune fra januar 2015 og frem til sammenslåingen med Fet og Skedsmo til Lillestrøm kommune i januar 2020.

Bred erfaring

Hansen har bred erfaring fra forskjellige lederroller på forskjellige nivåer. Hun er styremedlem i Midtre Romerike Avfallsselskap (MIRA), og sitter også som nestleder i Romerike Avfallsforedling (ROAF).

– Hansen er samfunnsengasjert, og god med folk. Hennes lederskap og erfaring passer veldig godt til stillingen, sier Hegna.

Hansen tiltrer stillingen 1. januar 2023.

Sist endret: 13.09.2022