Marcus Myrseth fikk idrettsprisen 2020

Vi gratulerer Marcus Myrseth med idrettsprisen 2020. Myrseth har holdt på med motorsport i mange år.

Idrettsprisen skal gi honnør til etablerte eller potensielle fremtidige etablerte utøvere, dommere, trenere, grupper eller lag, som gjennom sin innsats på idrettsbanen, har representert Aurskog-Høland kommune internasjonalt, nasjonalt, regionalt eller lokalt på en god måte. Idrettsprisen består av diplom og 20 000 kroner.

– Årets idrettsprisvinner representerer Aurskog-Høland kommune internasjonalt, nasjonalt, regionalt og lokalt. Vinneren kjører gokart for NMK Aurskog-Høland og har motorsport som sin største lidenskap, sier Gudbrand Kvaal, ordfører i Aurskog-Høland kommune til vinneren.

Allerede som 9-åring vant Myrseth bronse i norgescup i klassen cadetti. I 2019 vant han sølvmedalje i NM og var kun 2 tiendeler unna gullet. Han har også representert Norge i storsatsningen Fia Motorsportgames i Vallelunga, Roma. Denne sesongen skal han delta i NM i baneracing og NM rallycross i Shortcar.

Vinneren trener i tillegg Taekwondo på Bjørkelangen og har lært samtlige 12 kiboner.

Myrseth er svært godt likt innenfor både motorsportmiljøet og i Taekwondoklubben på Bjørkelangen. I 2014 ble han tildelt en stor Fair Race pris, som også inneholdt en sponsorpakke fra Michelin Norge.

– Aurskog-Høland kommune ønsker lykke til videre og gratulerer Marcus Myrseth med idrettsprisen 2020!

Idrettsrådet og Gudbrand Kvaal delte ut årets idrettspris til en svært overrasket Marcus Myrseth.

Forfatter: Alette Eldøy

Sist endret: 22.12.2020