Lærer av Aurskog-Høland

Hvordan bygger vi fremtidens organisasjon? Hvordan kan vi forbedre oss, og utnytte ressursene vi har på beste måte? Aurskog-Høland kommune jobber stadig med å utvikle lederne og medarbeiderne våre, og nå skal vi dele erfaringene våre med andre. Se hvordan her.

– Aurskog-Høland kommune jobber systematisk med forbedringsarbeid. Det er spennende og krevende, og på mange områder er vi på god vei. Da er det fint å kunne dele erfaringene våre, sier Raymond Hesthaug, kommunalsjef Organisasjonsutvikling og strategi i Aurskog-Høland kommune.

Aurskog-Høland har de siste årene jobbet målrettet med å utvikle organisasjonen og forbedre tjenestene til innbyggerne. Dette arbeidet har fått oppmerksomhet utover kommunens grenser.

Viser frem kommunen

I september får vi besøk av Agenda Forbedringslederskole. Deltakerne vil få innsikt i hvordan kommunen jobber med å utvikle ledere, involvere ansatte, og skapende en lærende organisasjon. Hesthaug er stolt over at kommunen har blitt et eksempel til etterfølgelse.

– Vi er glade for å kunne dele våre erfaringer med andre. Sammen kan vi bidra til å utvikle offentlige tjenester som er enda bedre tilpasset innbyggernes behov, sier Hesthaug.

Hvilke dilemmaer står vi i, og hvordan møter organisasjonen innbyggeren? På samlingen skal vi dele erfaringene Aurskog-Høland kommune har gjort i sitt arbeid med å utvikle ledere, ansatte og organisasjon på en best mulig måte.

Programmet

På programmet står blant annet systematisk problemløsning, presentasjon av automatiseringsprosjektet i Aurskog-Høland kommune, tavlemøter, og besøk hos Normeka på Rømskog.

– Det å jobbe med systematisk forbedringsarbeid er en spennende og krevende oppgave. I Aurskog-Høland har vi organisasjonskulturen i sentrum, og hvordan ledere og medarbeidere jobber sammen over tid for å øke verdi for innbyggerne, og at vi sammen videreutvikler organisasjonen, sier Hesthaug.

Sist endret: 12.09.2024