Hjelp til flyktninger og andre trengende

Aurskog-Høland kommune arbeider med bosetting av flyktninger, og vi har fått masse hjelp! Innlevering og utlevering av klær til flyktninger og andre trengende er nå flyttet til Stasjonsveien 59 (tidligere frisørlokaler i etasjen over fritidsklubben på Bjørkelangen).

Utstyrssentralen for innlevering av klær, utstyr og forbruksvarer til flyktninger og andre trengende.

Aldersgruppe: For alle

Det er utlevering i Stasjonsveien 59 på onsdager kl. 16.00-18.00.
Siste åpningsdag før jul er onsdag 21. desember

Ta kontakt med helsestasjonen, NAV, flyktningtjenesten, barneverntjenesten, Home-Start eller Frivilligsentralen, så hjelper vi deg andre dager også.

Det er innlevering av vinterklær og forbruksartikler fortløpende i Frivilligsentralens åpningstider. Siste dag for innlevering før jul er tirsdag 20. desember.

På grunn av liten plass, tar vi ikke imot sommerklær og annet utstyr/inventar enn det som er spesifisert nedenfor.

Det som ønskes nå er:

• Hygieneprodukter (sjampo, bodylotion, deodorant, tamponger, bind m.m)
  • Vaskemidler og rengjøringsmidler
  • Høst og vinterklær og sko / støvler til barn og voksne
  • Bleier
  • Reflekser

Ved spørsmål kontakt Frivilligsentralen tlf. 63852680 frivillig@ahk.no

Møbler leveres inn til NLM GJENBRUK Løken Tlf: 40 44 34 62 E-post: loken@nlmgjenbruk.no

Andre henvendelser:

Bolig: Har du ledig bolig (må være egen boenhet), send epost til postmottak@ahk.no

Frivillig: Ønsker du å være frivillig i arbeidet med flyktningene (være språkvenn, besøksvenn, følgetjeneste, bistå i praktisk arbeid eller annet), registrer deg på vår hjemmeside https://aurskog-holand.frivilligsentral.no/

Kommunen vil lage en oversikt og ta kontakt når det blir aktuelt, det være seg med bolig eller frivillige oppgaver.

Offentlig informasjon

Det verserer mye forskjellige rykter og usikkerheter rundt mange sider av situasjonen. Vi ber derfor at man følger informasjonen gitt i de offentlige kanaler:

Informasjon fra UDI

Informasjon fra Politiet

IMDI (Integrerings- og mangfoldsdirektoratet)

Regjeringen

Sist endret: 22.12.2022