Portrett av Gry Røste foran rådhuset.

Gry Røste fratrer som kommunedirektør

Gry Røste fratrer sin stilling som kommunedirektør i Aurskog-Høland kommune.

Arbeidsgiverutvalget i Aurskog-Høland kommune vil anbefale for kommunestyret å vedta den inngåtte avtalen med kommunedirektør Gry Røste. Avtalen er fremforhandlet i samarbeid med kommunedirektørens advokat og kommunens advokat i KS.

Avtalen foreslås vedtatt av kommunestyret i møtet 04.09.24, og innebærer at Røste fratrer sin stilling fra dato for friskmelding, men senest 1. oktober 2024. Kommunalsjef Anne Kirsti Johnsen foreslåes som fortsatt konstituert kommunedirektør frem til ny kommunedirektør ansettes og tiltrer.

Det har over tid vært en dialog mellom arbeidsgiverutvalget og kommunedirektøren. Ulike syn på gjennomføringen av kommunens omstillingsarbeid og veien videre har ført til at partene er enige om å avslutte arbeidsforholdet.

Partene er godt fornøyd med å ha kommet til enighet i denne saken.

Sist endret: 22.08.2024