Gradvis åpning av Rømskog bibliotek

Nå har tiden kommet for å åpne dørene på Rømskog bibliotek for publikum igjen.

De må forholde seg til en del restriksjoner, og åpningstiden og tilbudet blir begrenset.

Åpningtider fra 4. juni:

• Mandag: 14-18
  • Torsdag: 14-18

Meråpent bibliotek vil dessverre ikke være tilgjengelig per nå.

Retningslinjer:

De som planlegger et besøk på biblioteket må følge disse retningslinjer:

• Ved inngangen til biblioteket står det håndsprit, bruk det før du går inn.
  • Husk å holde trygg avstand og ta hensyn til smittefaren. Har du luftveissymptomer, eller sitter i karantene kan du ikke bruke biblioteket.
  • En voksen pr familie sørger for å låne og levere på vegne av sin familie. Husk lånekort!
  • Reserver gjerne bøker eller annet materiale via epost, telefon eller bibliotekets katalog på nett. Låner får beskjed på sms/epost, når boka er tilgjengelig. Bøkene står da i reserveringshylla som vanlig, med lapp inni med reserveringsnummer og lånes ut på vanlig måte, fortrinnsvis på automat.
  • Lånere skal i størst mulig grad benytte utlånsautomat. Spør om hjelp hvis du trenger det eller lurer på noe!
  • Det er dessverre ikke mulig å lese aviser eller magasiner i biblioteket. Årsaken til dette er smittevernhensyn.

Hvis du har luftveissymptomer, eller sitter i karantene kan du ikke hente bøker, men du kan sende noen andre for å hente for deg. T

renger du hjelp til å hente? Ta kontakt med Friviligsentralen på tlf 98212179 eller e-post frivillig@ahk.no

Sist endret: 24.11.2020