logo med aktiviteter

Folkehelseuka

Konkurranser, gratis golf, mulighet til å teste ut tennis, trenigssenter åpent for alle, Bjørnis kommer og folkehelseprisen skal deles ut. Det er klart for Folkehelseuka, og programmet finner du her!

– Vi håper at alle finner noe de kan tenke seg å være med på denne uken og kanskje også finner en ny aktivitet de ønsker å starte med fast, sier Anne Mette Brustuen, folkehelsekoordinator i Aurskog-Høland kommune.

Programmet klart

Kommunen vår er full av gode tilbud og engasjement i lokalmiljøene. Under Folkehelseuka kan du teste ut noen av dem. Folkehelseuka skal igjen arrangeres fra 15.-22. juni, og programmet for uken er nå klart.

Programmet er variert og inneholder både konkurranser samt aktiviteter og arrangementer. Det er ulike aktører som bidrar til årets program.

Uken startes 15. juni med festival for barn og unge på Rømskog, og avsluttes med arrangementet Bjørkemart'n den 22. juni.

Under arrangementet Bjørkemarte'n skal ordføreren dele ut årets Folkehelsepris, den 22. juni cirka klokken 11.30 – før «Bjørnis» kommer på scenen.

Hva er folkehelseuka

– Folkehelseuka er en markering av det gode arbeidet og en synliggjøring av engasjement og tilbud som eksisterer i kommunen og i lokalmiljøene. Folkehelse handler om å skape lokalsamfunn som er gode å leve i for alle, og det er det mange som bidrar til i år kommune, sier Brustuen.

Gjennom uken er det muligheter for innbyggere å teste ut ulike faste tilbud i kommunen, og det er noen nye aktiviteter knyttet til uken.

Folkehelseuka arrangeres i et samarbeid mellom kommunen, Aurskog-Høland utvikling, idrettsrådet, kulturrådet og Mangenfjellet turlag.

Velkommen til en aktiv og morsom uke, sammen med oss!

Sist endret: 06.06.2024