Ekstraordinært formannskapsmøte: Koronasituasjonen

Regjeringen besluttet mandag kveld å innføre forsterkede tiltak i Viken fylke. Aurskog-Høland er en av 51 kommuner som fra midnatt, natt til tirsdag 16. mars får særlig høyt tiltaksnivå. Det er kalt inn til ekstraordinært formannskapsmøte for å oppheve lokal koronaforskrift. Møtet kan du se direkte her.

Ekstraordinært formannskapsmøte begynner klokken 11.30. Ordfører og kommunedirektør sitter i formannskapssalen, mens resten av formannskapet deltar via Teams.

Viken fylke opplever økende smitte med den engelske virusvarianten, og en høy andel av smitten kan ikke spores. Etter anbefaling fra statsforvalteren, Helsedirektoratet og Folkehelseinstituttet, innfører regjeringen tiltaksnivå A (særlig høyt tiltaksnivå) i hele Viken fylke fra midnatt, natt til tirsdag 16. mars. Tiltakene varer til og med søndag 11. april. Alle tiltakene finner du her.

Mer informasjon om koronasituasjonen i vår kommune finner du her.

Sist endret: 16.03.2021