Drømmer du om å danse som de gjør på Tik Tok, stå på en scene eller lære deg et instrument?

Et nytt semester på Aurskog-Høland kulturskole er snart i gang, og det er fortsatt ledige plasser igjen. De har tilbud både for barn og voksne. Meld deg på nå!

Aurskog-Høland kulturskole tilbyr undervisning innen musikk, dans, teater og visuell kunst. Den 17. august starter undervisningen igjen.

Teater

Drama og teater er et fag som har mange ulike arbeidsmåter. Det jobbes med improvisasjon, kroppsbevissthet, skuespillferdigheter, innlevelse, stemmebruk, utvikling av rolle og fremføring.

De tar utgangspunkt i tekster, eventyr, monolog og assosiasjoner på veien mot et ferdig stykke. Elevene blir trygge på seg selv og hverandre gjennom drama, og å fremføre skuespill på en scene.

Visuell kunst

Visuell kunst er for deg som liker å lage ting og som ønsker å utvikle dine kreative evner. På kulturskolens kunstgrupper arbeides det variert med formgivning i forskjellig materialer.

Her jobber elevene med skulptur, tegning, maling, lage animasjonsfilm, foto og grafikk. Elevene lærer seg å uttrykke seg visuelt og bli kjent med ulike materialer og arbeidsmetoder.

Dans

Kulturskolen tilbyr undervisning i klassisk ballett, hip hop, moderne dans og show dans. Det finnes også et dansekompani, som gir kulturskolens talentfulle dansere ekstra utfordringer og muligheten til å opparbeide sceneerfaring og utvikle sin danseteknikk.

Nytt for året er Tik Tok dans og Youtube Moves. På Youtube Moves henter inspirasjon fra kjente koreografier man finner på Youtube. Her kan elevene selv komme med ønsker til danser man vil lære. I timene går vi igjennom koreografien trinn for trinn.

På TikTok dans lærer de populære danser fra Tik Tok. Timen passer for alle og du tilpasser bevegelsene og koreografien etter din stil og ditt nivå. Se et eksempel her.

Musikk

Innen musikk finnes det tilbud for de som vil lære seg å spille et instrument, synge og spille i grupper. Det finnes også et tilbud for deg som lager din egen musikk. Mer om alle kursene som tilbys finner du her.

Til de aller minste

Musikk fra livets begynnelse er et gratis tilbud for foreldre og baby. Hver mandag fra 12.30-13.40 møte man i treningsrommet på helsehuset på Bjørkelangen for musikklek i en trygg og vennlig atmosfære. Med faste sanger, ringdanser og regler gir en god assosiasjon.

Det finnes også flere dansetilbud til de som ikke har begynt på skolen ennå. Mer om tilbudene finner du her.

Tilbud for voksne

Kulturskolen har også tilbud til deg som er voksen. Her kan du lære å spille gitar, eller du kan bli med på pilates eller stretching. Les mer her.

Juleforestilling

Semesteret avsluttes med en tverrfaglig juleforestilling, der alle barn og unge får være med. Årets juleforestillig er Snødronningen.

Timeplaner finner du her.

Forfatter: Alette Marie Eldøy

Sist endret: 24.11.2020