Vi bygger fremtidens organisasjon

Hvordan bygger vi fremtidens organisasjon? Hva forventer vi av våre ledere og ansatte? Aurskog-Høland kommune jobber stadig med å utvikle lederne og medarbeiderne våre, og vi deler erfaringene våre med andre kommuner.

– Vi arbeider med å utvikle lederne til å bli de beste utgavene av seg selv, og at vi sammen videreutvikler organisasjonen, sier Raymond Hesthaug, stabssjef Strategi og utvikling i Aurskog-Høland kommune.

lean.jpg

Skape fremtidens organisasjon

Hvilke dilemmaer står vi i, og hvordan møter organisasjonen innbyggeren? På samlingen delte Hesthaug erfaringene Aurskog-Høland kommune har gjort i sitt arbeid med å utvikle ledere, ansatte og organisasjon på en best mulig måte.

– Det å jobbe med systematisk forbedringsarbeid er en spennende og krevende oppgave. Det finnes mange mulige veier frem til utvikling, og i sentrum står organisasjonskulturen, og enkeltmenneskenes vilje til å skape fremtiden, sier Hesthaug.

Jobber sammen

Aurskog-Høland kommune jobber kontinuerlig med å utvikle sin organisasjon, og i høst var Hesthaug i Stavanger for å dele kommunens erfaringer på konferansen Morgendagens vinnere, arrangert av Lean brukernettverk.

Lean er en filosofi og tenkemåte som handler om at ledere og medarbeidere i en virksomhet jobber sammen over tid for å øke verdi for innbyggerne.

– Lean handler om å jobbe mot en sømløs prosess uten sløsing av ressurser, tid eller innsats. Med andre ord, levere mer verdi med mindre innsats, sier Hesthaug.

Sist endret: 23.11.2023