Bassengtrening for gravide

Barnefysioterapeutene i Aurskog-Høland kommune tilbyr fra høsten 2024 ukentlig bassengtrening for alle gravide på Bjørkebadet.Er du frisk kan du delta på bassengtrening frem til svangerskapsuke 37.

Kvinner som er fysisk aktive i svangerskapet kan oppleve et enklere svangerskap og fødsel. Det kan også gi gunstige effekter for barnet videre i livet. Bassengtrening er en anbefalt treningsform for friske gravide. Vektløsheten og det varme vannet gir leddene avlastning samtidig som kroppen får trent, dette er spesielt gunstig for gravide med bekken- og ryggplager (Helsedirektoratet).

Er du frisk kan du delta på bassengtrening frem til svangerskapsuke 37. Om du av helsemessige årsaker er usikker på om du kan delta, snakk med din fastlege eller jordmor.

Du trenger ikke kunne svømme for delta på denne timen.

Terapibassenget på Bjørkebadet holder 32-34 grader.

Når: Mandager klokka 14.00 - 14.45. Vær klar i bassenget klokka 14.00. Oppstart 2. september

Pris: Treningen er gratis, men du må selv betale inngang til Bjørkebadet. Månedspris: 399 kroner. Pasientpris/honnør: 720,- for 12 klipp (med erklæring fra lege, jordmor eller fysioterapeut)

Påmelding: på mail til barnefysioterapi@ahk.no

Sist endret: 20.08.2024