Åpning av kunstgalleri og utdeling av priser

Denne helgen ble Stuttreist & Himlaga arrangert for 7. gang. Der fikk lag og foreninger, lokale bedrifter og utstiller vist seg fram. I tillegg ble det åpning av paviljongen, kunstgalleriet, utdeling av kulturelle priser og stipender og kunstner Kjetil Aschim viste fram kunstprosjektet Barnas Kunstleirplass i Stasjonsparken.

Stuttreist & Himlaga rendyrker det lokale og i år var det 50-talls lokale utstillere og enda fler besøkende enn i fjor!

imagexhqmv.png

Aurskog skolekorps spilte og da ordfører Roger Evjen åpnet paviljongen.

Kjetil achim.jpg

Kunstner Kjetil Aschim viste fram kunstprosjektet Barnas Kunstleirplass i Stasjonsparken.

vanntårnet 3.jpg

Det var åpning av vanntårnet som nå har blitt et kunstgalleri. Kanskje Norges minste?

vanntårn 2.jpg

Høyt under taket.

image2l3cc.png

Siw Martos fra Hemnes var den første som hadde utstilling i vanntårnet ved Bjørkelangen stasjon.

image858c.png

Lars Tormod Jenset fikk Aurskog-Høland kommunes kulturstipend.

blobid0.jpg

Anne-Lise Torvund og Tore Ovlien fikk Aurskog-Høland kommunes kulturpris.

blobid1.jpg

Aurskog-høland kommune var på plass og viste frem KulturArena, kulturskolen og den nye treningsappen.

Stuttreist & Himlaga ble arrangert for første gang i 2016. Da var det kommune som stod bak arrangementet. Nå er Aurskog-Høland utvikling, som er sammenslutning av alle kommunens næringsforeninger, som arrangerer festivalen.

Forfatter: Alette Eldøy

Sist endret: 19.09.2024