Åpning av aktivitetspark:– Kjære Setskog, gratulerer

Den er et resultat av barn og unge, dugnad og stor innsats. Aktivitetsparken på Setskog er et nytt og spennende møtested for både store og små. Dette flotte anlegget er et resultat av en prosess der barn og unges ønsker har stått i sentrum. Se bildene fra åpningen her!

– Kjære Setskog! Gratulerer! Det er formidabelt hva dere har fått til, sier ordfører Roger Evjen, som klippet snoren under den offisielle åpningen av parken.

Aktivitetsparken er designet med utgangspunkt i barnas egne tilbakemeldinger om hva slags aktiviteter de ønsker seg i nærmiljøet. Resultatet er et anlegg som inviterer til lek, moro og fysisk aktivitet for alle aldersgrupper.

Et anlegg for alle

Anleggets beliggenhet gjør det til en naturlig møteplass for både skoleelever og lokalbefolkningen. Skolen vil kunne benytte anlegget i undervisningen, noe som bidrar til økt fysisk aktivitet i skolehverdagen.

– Det er fantastisk med et anlegg som både er spennende og inkluderende. At anlegget er såpass stort og godt planlagt gjør at det vil kunne brukes til mange ulike aktiviteter. Her kan alle, uansett bakgrunn og interesser, finne noe å gjøre, sier Evjen, som roser dugnadsinnsatsen som er lagt ned rundt anlegget.

Flott dugnadsinnsats

Setskog IF har stått i spissen for prosjektet, og lagt ned en enorm dugnadsinnsats. For å finansiere anlegget har klubben mottatt 1 million kroner fra Sparebankstiftelsen DNB. I tillegg er anlegget tilskuddsberettiget for spillemidler på cirka 2,6 millioner. Kommunen vil også bidra med et tilskudd til anlegget, men den endelige summen vil bli fastsatt etter at søknaden om spillemidler er behandlet.

– Vi er stolte av å kunne bidra til et så flott anlegg for våre innbyggere. Dette er en investering i folkehelsen og et levende lokalsamfunn, sier konstituert kommunedirektør Anne Kirsti Johnsen.

setskog aktivitetspark-2.jpg

Sist endret: 27.08.2024