Anne-Gry skifter stilling

Anne-Gry Enger er et kjent fjes for mange i Aurskog-Høland, både innbyggere og ansatte. Nå forlater hun stillingen som rektor ved Bjørkelangen skole. Se hvor hun skal begynne!

Anne-Gry Enger har vært rektor ved Bjørkelangen skole i over 20 år, og har nå valgt å bytte jobb. Hun har takket ja til stillingen som leder for Pedagogisk utviklingstjeneste i Aurskog-Høland kommune. Hun overtar stillingen etter Christian Holmedahl.

Barna i fokus

– Vi er veldig fornøyd med å ha fått en leder for Pedagogisk utviklingstjeneste som har mye erfaring og kompetanse med ledelse av komplekse prosesser, god kjennskap til kommunen og har barn og elever i fokus, sier skolesjef Mona Andersen i Aurskog-Høland kommune

Jobben som leder for Pedagogisk utviklingstjeneste er tett koblet opp mot skoler og barnehager, og dreier seg om pedagogikk, spesialpedagogikk og organisasjonsutvikling. Slik sett er stillingen nært knyttet opp mot det å lede en skole.

Som leder for Pedagogisk utviklingstjeneste vil hun blant annet jobbe med Bjørkelangen skole, og slik sett kunne følge skolen hun har jobbet på i mange år videre.

Ny rektor

Enger vil starte jobben som leder for Pedagogisk utviklingstjeneste i løpet av høsten, og kommunen har nå startet en prosess for å finne hennes etterfølger som rektor ved Bjørkelangen skole.

Sist endret: 28.08.2021