Anbefaling om ny oppfriskningsdose, dose 4, med koronavaksine

Folkehelseinstituttet (FHI) anbefaler en ny oppfriskningsdose (dose 4) for personer over 65 år, og personer i aldersgruppen 18-64 med underliggende risiko for alvorlig sykdomsforløp av covid-19. Den kan du ta på apoteket.

Kommunen har inngått samarbeid med Ditt apotek på Løken og på Aurskog, og med Boots apotek på Bjørkelangen om vaksinering.

Apotekene tilbyr dose 1, 2 og 3 for alle over 12 år. Dose 4 tilbys alle over 65 år. Du kan bestille time nå. På Boots apotek på Bjørkelangen starter vaksineringen i uke 36.

Det er gratis å ta vaksinen på apotekene.

Slik bestiller du time

Du kan bestille time til vaksinering ved apotekene på følgende måter:

Vaksinering av barn og risikoutsatte mellom 18 – 64 år

Vaksinesenteret i kommunen tilbyr vaksine til barn i aldersgruppen 5-11 år, og til personer i aldersgruppen 18-64 år med underliggende risiko. Du kan bestille time til vaksinering ved vaksinesenteret på følgende måter:

• Du kan bestille time til barn her: Helseboka
  • Du kan bestille time til deg selv her: Helseboka
  • Send mail til koronavaksine@ahk.no
  • Ring kommunens vaksinetelefon 63 85 25 70 onsdager mellom kl 09.00 – 12.00.

Forfatter: Anita Ekeheien

Sist endret: 30.08.2022