Rune og Steffen

Aktiv AHK - din nye treningsapp fra Aurskog-Høland kommune

Vi lanserer nå vår nyeste satsning, en treningsapp som er designet for å gjøre fysisk aktivitet lettere tilgjengelig for alle innbyggere i kommunen "AktivAHK".

– Vi er stolte over å introdusere appen Aurskog-Høland kommune har utviklet i samarbeid med ExorLive. Den er designet slik at alle innbyggere i Aurskog-Høland, kan få tips til trening og aktivitet til enhver tid. Appen tilbyr tilpassede treningsprogrammer basert på svarene du gir på utvalgte spørsmål om dine individuelle behov og mål, sier Rune Falla, som er virksomhetsleder for Rehabilitering og hverdagsmestring.

Satsing på folkehelse

Appen er utformet slik at den passer for alle innbyggere, uavhengig av alder, evner, eller om de mottar tjenester fra kommunen. Formålet er å bidra til forebygging og aktivisering av innbyggerne i kommunen. Ved å lette tilgangen til kvalitetssikrede øvelser og treningsprogrammer, ønsker vi å motivere innbyggerne til en mer aktiv livsstil.

– Dette er også en satsning på folkehelse. Appen er gratis og alle kan laste den den på sin telefon eller nettbrett. Den inneholder en rekke treningsprogrammer som kan utføres både hjemme og utendørs, med eller uten treningsutstyr, sier fysioterapeut Steffen Haukø-Hauger.

Enten det gjelder å styrke muskulaturen, forbedre kondisjonen eller balansen, tilbyr "Aktiv AHK" en mangfoldighet av programmer som brukerne kan utforske. Den gir deg personaliserte treningsprogrammer basert på svarene du gir på utvalgte spørsmål om individuelle behov og mål.

Last ned og kom i gang

"AktivAHK" er nå tilgjengelig for nedlasting og kommunen oppfordrer alle innbyggere til å ta det første steget mot et sunnere liv. Last ned og kom i gang!

Steg for steg

trenings app.png