Si din mening: Motorferdsel i utmark og vassdrag

Hvor fort skal man få kjøre med båt på kommunens innsjøer? Hvor fort skal man ha lov til å kjøre på isen, og hvor skal det være lov å kjøre? Forslag til ny forskrift om motorferdsel i utmark og vassdrag nå ute på offentlig ettersyn/høring, og du kan komme med dine innspill. Fristen er 6. mai.

Forskriften gjelder for all motorferdsel i utmark og vassdrag i Aurskog Høland kommune. Med motorferdsel menes det i denne forskrift all bruk av motorisert kjøretøy ved alle årstider. Dette inkluderer kjøretøy som bil, traktor, motorsykkel, beltebil, snøskuter, ATV/UTV, elektrisk sykkel, elektrisk sparkesykkel, båt, vannskuter, eller andre flytende fartøy og fly eller andre motoriserte luft- eller svevende fartøy.

Mer informasjon om saksfremlegg og vurderinger som er gjort finner du her.

Si din mening!

Slik gjør du for å komme med dine innspill:

• Gi innspill digitalt ved å sende e-post/brev til postmottak@ahk.no eller benytt eDialog.
  • Merk innspillet med «Sak 21/04421»
  • Frist for å gi innspill er 6.05.22

Sist endret: 28.04.2022