Biblioteket: Lån e-bøker og lydbøker helt gratis

Du trenger ikke å gå på biblioteket for å låne bøker. I disse koronatider er det ekstra aktuelt med digitale løsninger, og har du lånekort på bibliotekene i kommunen vår kan du enkelt låne e-bøker og lydbøker helt gratis. Det gjør du ved å laste ned appen BookBites. Se hvordan du gjør det her!

– BookBites er et kjempegodt tilbud, særlig nå som alle oppfordres til å være mest mulig hjemme og gjøre mest mulig digitalt. Det er enkelt å bruke, og helt gratis, sier biblioteksjef Marianne Mørch Grahn.

Appen BookBites lastes ned fra App Store eller Google Play til nettbrett og telefoner som bruker operativsystemene iOS (Apple-produkter) eller Android.

I BookBites vil du kunne låne, reservere og lese bøker.

Hva gjør du for å komme i gang?

• Last ned appen BookBites fra App Store eller Google Play
  • Opprette en bruker med e-postadresse og passord i BookBites første gang du registrerer deg
  • Legg inn lånekortnummer. Appen finner automatisk ut hvilket bibliotek du hører til
  • Logg deg inn med lånekortnummer og PIN-kode fra biblioteket
  • Ta kontakt med ditt bibliotek dersom du har spørsmål.

Slik logger du inn, se video her:

BookBites_Appikon_Bibliotek_FIN.png

Slik søker du, se video:

BookBites_Appikon_Bibliotek_FIN.png Se flere instruksjonsvideoer her.

E-bøker på engelsk

Biblioteket har også en app for å låne e-bøker og lydbøker på engelsk. Appen heter Libby, og du finner mer informasjon om den her.

– Dette er et kjempefint tilbud til deg som liker å lese på engelsk, eller vil friske opp engelsken din. Ikke minst er det et godt supplement til utvalget i e-bokløsningen vår for norske bøker, BookBites, spesielt når det gjelder lydbøker, sier Mørch Grahn.

Libby har bøker for både barn, ungdom og voksne.

Biblioteket åpent for utlån og innlevering

De nye kommunale koronareglene som trådte i kraft 10. november berører også bibliotekene våre. Bibliotekene skal holdes stengt for publikumsopphold og -aktiviteter, men det er fortsatt adgang til å låne og levere bøker. For å bidra til å bremse smittespredningen har vi oppdatert smitteverntiltakene våre. Takk for at du setter deg godt inn i retningslinjene før du besøker biblioteket!

Sist endret: 24.11.2020