Konstitueres som kommunedirektør

Mandag vedtok et enstemmig formannskap at Anne Kirsti Johnsen konstitueres som fungerende kommunedirektør. Kommunedirektør Inger Hegna har sagt opp sin stilling i Aurskog-Høland kommune, og har siste arbeidsdag før nyttår.

– Et enstemmig formannskap har vedtatt å konstituere Anne Kirsti Johnsen som fungerende kommunedirektør. Vi tror det blir en god løsning inntil en ny kommunedirektør er på plass i jobben. Hun har lang erfaring, solid oversikt og kunnskap om hele organisasjonen, sier ordfører Gudbrand Kvaal.

Johnsen er i dag kommunalsjef for Kultur og medvirkning i Aurskog-Høland kommune, og har lang erfaring som rådmann i gamle Rømskog kommune. Hun konstitueres som kommunedirektør fram til en ny person har tiltrådt stillingen.

Kommunedirektør Inger Hegna er ansatt som kommunedirektør i Arendal, og har sin siste formelle arbeidsdag i Aurskog-Høland kommune 31. desember 2022. Prosessen med å finne ny kommunedirektør har startet, og ansettelsesutvalget er i gang med sitt arbeid.

Sist endret: 20.12.2022