Forsøpling – vil vi ha det? Ny podkastepisode!

Avfall, ROAF og kildesortering – i denne episoden av «Former felles framtid» møter du både ungdom og voksne som deler sine opplevelser av avfallshåndtering i tettstedene våre.

Hør episoden her.

Er det for mye søppel i sentrum i tettstedene våre? Hvem sitt ansvar er det å holde bygda ryddig og ren? Har vi tilrettelagt for gode nok løsninger for å kaste søppel, og er det nye søppeldunker på vei? Hvor opptatt er vi av å kildesortere hjemme, hva regnes som avfall, og hva er egentlig ROAF´s oppgave i Aurskog-Høland? Ukens podkast-gjester gjør sitt beste for å svare deg.

F.v. Martin Frilseth Haugen fra ROAF, Jan Martin Linner fra Jobberiet, Ingeborg Solbakken fra Ungdomsrådet, Podkastvert Lars Jørgen Skaret og fra Eldrerådet: Jan Mærli

Gjestene

• Ingeborg Solbakken er en musikalsk ungdom som spiller i band, driver med kampsport og er medlem av Ungdomsrådet Aurskog-Høland.
  • Jan Mærli har tidligere vært ordfører i Aurskog-Høland og produktsjef for Cipax på Bjørkelangen. Nå representerer han seg selv og Eldrerådet.
  • Jan Martin Linner er arbeidsveileder for Servicegruppa ved Jobberiet og representant for Bjørkelangen næringsforening.
  • Martin Frilseth Haugen representerer regionsavfallsselskapet ROAF (Romerike avfallsforening).

Episoden avsluttes som vanlig med en runde «Hot or not?».

Hør episoden her.

Episoder hver måned

Ansatte og innbyggere på tvers av sektorer og miljøer lager podkast om kommunen vår. Målet er å inkludere, informere og glede innbyggere i alle aldre. Med Lars Jørgen Skaret i spissen byr vi på både humor og alvor i denne kommunepodkasten «Former felles framtid».

Du finner podden på Acast, Spotify, YouTube og Amazon.

Nye episoder publiseres en gang i måneden. Følg med i mai!

Har du gått glipp av tidligere episoder? Da finner du dem her.

Forfatter: Connie Iren Brenna

Sist endret: 20.04.2022