Folkemøte om Løken

Torsdag 28. april inviterer Opp med Hølandsbygdene, Aurskog-Høland kommune og Løken og omegn næringsforening til folkemøte om utviklingen av Løken og bygdene rundt. Hvordan ønsker du at det skal være på Løken i framtida?  Kom og si din meningen i Hølandshallen klokka 18.00!

Våre tettsteder er i stadig utvikling, og nå vil vi høre din mening om hvordan det skal være på Løken, Momoen, Fosser, Hjellebøl og Sandnem i framtida.

Opp med Hølandsbygdene, Aurskog-Høland kommune og Løken og omegn næringsforening inviterer til folkemøte om utviklingen av Løken og omliggende bygder.

Møt opp i Hølandshallen torsdag 28. april, klokken 18:00.

Engasjer deg!

Kommunen har tidligere i vår hatt en spørreundersøkelse om områdets framtid, og det har vært idéverksted og workshop. Resultatene fra dette skal man få vite mer om på folkemøtet.

Mari Stevning Bekken fra Aurskog-Høland kommune er leder for kommunens tettsteds- og næringsutviklingsprosjekt som tar for seg Løken og omegn.

– På folkemøtet skal vi si litt om hva som kom ut av spørreundersøkelsen og idéverkstede. På dette folkemøtet håper vi at vi sammen kan lage en langsiktig og kortsiktig plan. Den kortsiktige planen handler om å gjøre området hyggligere og mer tilgjengelig, mens langsiktig kan det handler det om hvordan området skal utvikles fremover, sier Bekken.

Hun håper at mange kommer på folkemøtet og på stort lokalt engasjement.

• Velkommen
  • Løken og omegn i et historisk perspektiv
  • Kort om steds- og næringsutviklingsprosjekt på Løken og omegn
  • Pandeldebatt/diskusjon
  • Pause
  • Idéverksted med alle innbyggere til stede
  • Avslutning

Arrangementet vil bli streamet av Indre Akershus Blad.

Forfatter: Alette Eldøy

Sist endret: 26.04.2022