Busstreik fra mandag 20. september

Etter brudd i forhandlingene om bussbransjeavtalen, kjører ingen by- og regionbusser i Ruters område. Dette fører til at skolebussene ikke går fra og med mandag. Her ser du konsekvensene for skoleskyssen i vår kommune.

Brudd i forhandlingene om bussbransjeavtalen har ført til busstreik fra og med søndag morgen i Ruters område. Streiken omfatter bussene i Oslo og Viken, det vil si at det ikke kjøres busser i de tidligere fylkene Akershus, Buskerud og Østfold.

Dette har dessverre følgende konsekvenser for skoleskyssen:

• Ingen busser i Ruters område kjører.
  • Vi oppfordrer foresatte om å kjøre egne barn til skolen og avtale samkjøring med flere foresatte.
  • Spesialskyss med minibuss og taxi går som normalt.

Mer informasjon om streiken finner du på nettsiden til Ruter.

Sist endret: 24.11.2020