Bli med inn - «Over terskel’n»

Lurer du på hvordan det ser ut inni et minihus, eller hvordan en grendeskole fra 1890-tallet ser ut?  24.–25. september har flere av Aurskog-Hølands flotte steder åpen dør. Da får du sjansen til å komme inn og få vite mer om disse spennende byggene. Velkommen Over terskel’n!

Vi håper du benytter sjansen til å se og besøke noen av disse spesielle byggene som er åpne disse dagene.

• AURSKOG GAMLE KOMMUNEHUS
  • LØKEN BARNEHAGE
  • LØKEN KIRKE
  • HOFMOEN GAMLE SKOLE

Åpningstider og mer informasjon om husene finner du her: Brosjyre over terskel’n .pdf

«Over terskel’n» er et samarbeidsprosjekt mellom Aurskog-Høland Utvikling, Aurskog-Høland Kunstforening, Aurskog-Høland kommune – Kultur og medvirkning, Aurskog-Høland kirkelig fellesråd, arkitekt Serine Væting og landskapsarkitekt Helene Hoel Oppegaard. Sammen ønsker vi å fremheve arkitektur og kunst i vår kommune.

– Folk kan få komme inn over terskel’n og oppleve byggene fra innsiden og utsiden. Du vil bli møtt av en guid som kan fortelle deg mer om huset og dets historie, sier Gabi Valentien, kulturkoordinator i Aurskog-Høland kommune.

Open House har vært arrangert i London siden 1992, og i dag er over 50 byer over hele verden med i dette nettverket.

– Aurskog-Høland er ingen by, men vi har masse fin arkitektur å vise frem, og vi har fått god veiledning fra Open House Oslo, sier Valentien.

Arrangementet er vår markering av Bygningsverndagen og kulturminnedagen. Bli med du også!

Bruk gjerne sykkel og ta beina fatt, husk å parkere så bilen ikke er til sjenanse for nabolaget. Der privatpersoner åpner hjemmet sitt, ta av skoene og opptre med respekt og takknemlighet. Du kan ikke låne toalettet.

Sist endret: 23.09.2022