17. mai i Aurskog-Høland 2021

Koronaviruset gjør at det blir en annerledes 17. mai i Aurskog-Høland i år igjen. Barnetog og de store offisielle arrangementene er dessverre avlyst, men det blir feiring likevel. Hele programmet finner du her.

Klokka 10.00 kan du se vår kommunes 17. mai-film på våre websider. I filmen er det innslag fra våre skoler, skolekorpsene spiller, det blir tale for dagen med ordfører Gudbrand Kvaal og kransenedleggelse av speidere.

Klokka 11.00 er det digital gudstjeneste med innslag fra alle menighetene i bygda på kirkens nettside.

Klokka 12.00 skal hele Norge synge nasjonalsangen sammen. Vi oppfordrer alle til å gå ut i hagen, stå på verandaen eller reis deg fra stolen og syng med.

Se det som pdf, tydeligere utgave her.

Pop up-konserter fra ulike korps vil dukke opp rundt om i kommunen.

Regjeringen har ikke innført egne regler for 17. mai. Arrangører og innbyggere må følge de nasjonale og lokale regler og anbefalinger som gjelder.

Les mer om regler og råd for arrangementer og sammenkomster på offentlig sted og private steder her.

FHI har kommet med egne råd for russen. Dem kan du lese her.

Forfatter: Alette Eldøy

Sist endret: 18.05.2021