Våre ansatte og hva vi tilbyr
Pedagogisk utviklingstjeneste er et fagmiljø med PP-rådgivere, logoped og ungdomslos. Vi er en støttetjeneste for barn/elever, foreldre, barnehager, skoler og andre kommunale tjenester. Se mer om våre tjenester nedenfor.
Hvem jobber i PUT og hva gjør de?
Ledelse
Leder for pedagogisk utviklingstjeneste
Anne-Gry Enger
Tlf 92 26 68 61
Sekretær
Unn Quist
Tlf 63 85 27 59
Fagområder
Logoped
Adriana Sandbekkbråten
Tlf 91 53 06 23
Ungdomslos
Ingvill Iselin Sørlie
Tlf 48 10 25 77
PP-rådgivere
Anne Grøv
Tlf 45 97 42 08
Elisabeth Eilertsen
Tlf 47 68 32 77
Njål Arne Utgård
Tlf 96 94 58 50
Cecilie Isachsen Færder
Tlf 96 94 82 86
cecilie.isachsen.farder@ahk.no
Reidun Kristine Johnsen
Tlf 96 94 37 19
reidun.kristine.johnsen@ahk.no
Thea Paulsen
Tlf 45 97 58 18
Vegard Andrê Amundsen
Tlf 96 94 54 56
Generell kontaktinformasjon
Adresse: Rådhusveien 3, 1940 Bjørkelangen
Telefon: 63 85 25 00
E-post: postmottak@ahk.no
Våre tjenester
- Sakkyndig arbeid, utredning og testing
- Opplæring i utredning/tester brukt i barnehage og skole
- Kompetanseheving i forhold til diagnoser og vansker
- Kompetanseheving i forhold til psykososiale vansker og spesialpedagogikk
- Veiledning i bruk av IKT-støtteverktøy i skolen (Lingdys, Lingright, Textpilot etc)
- Systematisering og oppfølging av elever med vansker i skolen og barnehage
- Være en pådriver mot skole/barnehage knyttet til ny evidensbasert kunnskap om læringsfremmende metoder og tiltak
- Systemisk veiledningsarbeid i barnehage og skole, eks videoveiledning, klasseledelse, problematferd mm.
- Opplæring i bruk av ulike metoder og program for å avhjelpe faglige og sosiale utfordringer
- Veiledning i forhold til regelverk rundt spesialundervisning og spesialpedagogikk
- Oppfølging av barn/elever med sakkyndig vurdering og vedtak om spesialundervisning/spesialpedagogisk hjelp
- Viderehenvisning til spesialisthelsetjeneste
- Bistå ved henvendelser knyttet til spesialundervisning, fritak fra karakter, dysleksiattest etc.
- Veiledning til barnehage/skoleansatte
- Bidra med analysekompetanse og bruk av analyseverktøy rettet mot skole og barnehage
- Følge opp ungdom i alderen 13-19 år som har, eller som er i ferd med å utvikle et alvorlig skolefravær
I dette ligger det mye systemrettet arbeid. Dette definerer vi slik:
Arbeid rettet mot systemer, strukturer, rutiner etc. som kan hjelpe både individuelt og kollektivt, og tiltak som kan hjelpe flere enn ett enkelt individ om gangen.
I vårt systemrettede arbeid skal målet alltid være økt kvalitet på læringsarbeidet.
Forfatter: Unn Quist
Sist endret: 04.03.2022